zaterdag 12 maart 2016

Een nieuwe quilt in de maak....

De afgelopen weken waren weer lekker druk...
Met heel veel plezier aan het werk...
De voorbereidingen van The Rowdy Flat Library Quilt
van Susan Smith...
 Als blok van de maand zijn we nu gestart...
Patronen naar de drukker en terug van de drukker...

 
 
 
Patronen op weg naar de deelnemers...

 


Waarna iedereen weer vol enthousiasme aan de slag kan...
 
En dan nog mijn eigen versie van het patroon...
Kleur keuzes passeren de revue...
Achtergrond check, met liefde ontvangen (thanks)...
Daarna donkere of lichte stofjes als basis?
Toch richting overwegend licht, voor nu...


 

Mijn keuze voor de cirkels was al maanden geleden gemaakt...
Ik ga voor een vintage toile in het roze...
En daarbij een totale vintage look voor de hele quilt...
Lekker stoffig in materiaal en kleur...

 
 

"She has wings" om mee te beginnen
Strikken, blaadjes, veel blaadjes en daar mag natuurlijk
alles voor gebruikt worden...
Repro of modern...

 


Blauw, oranje, bruin of geel...
Altijd weer een feestje...

 
 

Hoe ontstaat een naam van een zo'n quilt eigenlijk...
Ja, inspiratie voor een ontwerper...
Overal en nergens kan dat opkomen...
In het geval van deze quilt geeft Susan ons
daar een mooie beschrijving van...



Die je dan weer kunt lezen in de eerste maand...
Verrassingen moeten er natuurlijk blijven...
En er zullen er zeker ook nog volgen...

Het is ook super leuk dat veel van de deelnemers ook op Facebook
heel actief zijn in de bijbehorende groep...
The Rowdy Flat Library Group,
aanmelden kan door een verzoek te sturen om lid te worden...
Heel internationaal wat nog meer verbindt...
 
Wie weet ben jij nog aan het twijfelen wel/niet, wel/niet...
Ik zou zeggen zeker doen,
Waar je ook nog eens het voordeel hebt dat je
kunt kiezen uit Nederlands of Engels als taal
van jouw keuze voor de patroon.
 
Let the fun begin...

Doe je dan ook nog wat anders?
Jazeker, een heerlijke pompoensoep is al voorbereidt...
En staat in de Aga...


 

Heel fijn weekend,
Coriene xox

5 opmerkingen:

dutchcomfort zei

Hoi Coriene, leuk te zien dat je ook bent begonnen. Dsat gele stofje met witte en blauwe blokjes ligt naar mij te lonken. Mooi!
Ik ben het eerste blok helemaal aan het voorbereiden, best veel werk, maar leuk om weer stofjes uit te zoeken!

Anoniem zei

Wat leuk dat jij nu deze blok van de maand verzorgt en je AGA is ook super en je stofjes ook. Ik ga eens bij de groep op Face Book kijken. Wie weet....Groetjes Wilma

Carin zei

Ik zou haast vergeten om je blogje te lezen, omdat ik alles las op de FB groep ;-) komt ook omdat vele zo'm email alert button op hun blog hebben en dan is het zo fijn om een email te krijgen als er een nieuw blogje verschijnt (gemak dient de mens).

Maar je begin ziet er super leuk uit, ... ben je al ver? Misschien al bijna af?

Ik moet nog beginnen, ben druk geweest om eerst snel mijn mandjes quilt afte maken en het einde is in zicht. Komende week ga ik met deze beginnen.

Quilting moesje zei

Mooie en lieve lapjes gebruik je:0))!

Quilting moesje zei

Mooie en lieve lapjes gebruik je:0))!